De gloednieuwe Suzuki DF350A - gecreëerd om water te splitsen

13/05/2017

 

Suzuki trekt alle registers open met haar nieuwe
DF350A 350 HP V6 4-takt buitenboor

Het Japanse ourboard vlaggenschip bulkt van innovatieve features zoals dubbele tegendraaiende schroeven, de directe luchtinlaat, de dubbele injectoren en veel meer.

GEKI: het symbool voor wit krachtig water

Zeeën scheiden

Een kracht om het geweld van natuur en zee te evenaren

Een voorbeeld voor de identiteit en de geschiedenis van Suzuki

Een symbool voor de passie en toewijding aan het ultieme in marine-innovatie.

Een krachtige V6 motor

Twin propeller

Ongezien agressief design

 

De nieuwe Suzuki DF350A is met zijn 350 PK en V6 4-takt de grootste buitenboordmotor die dit merk ooit bouwde. De fabrikant zet een betekenisvolle mijlpaal neer, zowel op vlak van engineering als qua design.

Yasuharu Osawa, de Executive General Manager, Global Marine & Power Products Operation, zegt dat Suzuki hiermee inspeelt op de groei van de consoleboten maar ook de stijgende interesse in buitenboordmotoren als alternatief voor de klassieke binnenboord aandrijving mee wil bepalen.

350 pk en de 12.0:1 compressieverhouding: véél meer waauhw

De fabrikant zette meteen de grote middelen in om een compacte en lichte 4,4 liter motor in zijn categorie te ontwikkelen. Dit is gekoppeld aan een verbluffende hoge prestatiegerichte 12.0:1 compressieverhouding, de hoogste die ooit in een serieproductiemotor is voorgesteld.

Tel daarbij dat de koude lucht inlaat, dubbele brandstofinjectoren en de versterkte zuigers de motor veel zachter laten draaien.

De beste verbranding

Filters in de luchtinlaat houden alle water en vocht tegen maar zorgen ervoor dat de lucht 10 graden kouder is dan in de omgeving. De luchttoevoer naar verbrandingskamers is dus kouder en zuiverder.  

De twee injectoren zorgen ervoor dat de brandstof precies in het midden van de verbrandingskamer verbrandinskamer terecht komt voor een nog nauwkeuriger ontbranding. De lage  temperatuur van de exacte hoeveelheid geïnjecteerde brandstof helpt mee om het uiteindelijk gerealiseerde vermogen met 3% te verhogen.  

Ook het profiel van de pistons is geoptimaliseerd met het zg 'Shot Peening'.  Kleine kuiltjes in het oppervlak verdelen de druk gelijkmatiger. De hardware is van het hardste soort en berekend op topprestaties maar ook op langdurige weerstand.

Suzuki Dual Prop System

Dubbele tegen elkaar indraaiende schroeven bestaan al langer, maar Suzuki past ze voor het eerst toe op buitenboordmotoren.

De DF350A geniet met dit systeem van de voordelen van compactheid, een verbeterde stabiliteit en een grotere tractie. 

 

 
Met het voortzetten van uw bezoek aan de website, accepteert u het gebruik van cookies om op maat gemaakte aanbiedingen en diensten aan te bieden. Lees meer